26.05.2020.

Podsumowując tworzenie wykresów proszę wykonać następujące zadanie:

Proszę pobrać plik praca domowa nr 5.xlsx (zostanie również przesłany za pośrednictwem Teams). Plik zawiera dwie zakładki z zapisanymi danymi do dwu zadań. Dokładne polecenia są umieszczone poniżej tabel z danymi. W pierwszej zakładce trzeba wpisać swój numer z dziennika do komórki B1. Proszę nie zmieniać zawartości komórki C1, mimo, że jest widoczna jako pusta. Następnie widoczne dane proszę zobrazować serią wykresów. Rodzaje wykresów proszę dobrać według swojego uznania tak, żeby właściwie obrazowały zamieszczone w tabelach treści. Gotową pracę proszę przesłać mailem lub udostępnić ponownie w Teams’ach.

Termin oddania pracy: 3 czerwca.

 

28.04.2020.

Ciąg dalszy robienia wykresów. W zamieszczonych materiałach znajduje się opis, jak wykonać wykres charakterystyk uzyskanych w wyniku pomiarów w funkcji jednego parametru. Tu przedstawiono przykład wykresu mocy pobieranej przez silnik w funkcji jego prędkości obrotowej. Pokazano również, jak sobie poradzić, jeśli dane są zapisane w poziomej tabeli. Ten problem pojawił się masowo przy rozwiązywaniu zadania 2 z 23 marca. Proszę przeanalizować przykład i spróbować go przećwiczyć w praktyce.

Tworzenie tabel i wykresów 2

Ponieważ na razie spłynęło dotąd mało rozwiązań z zadania 4, nie zadaję kolejnej pracy do przesłania, proszę jedynie o pilne przesłanie zaległego zadania.

 

20.04.2020.

Ponieważ wielu z Was nadal sprawia problem wykonanie wykresu, zamieszczam materiał wyjaśniający, jak można stworzyć wykres zadanej funkcji i korzystając z tabeli wyszukać maksima, minima i punkty zerowe tej funkcji. Przy okazji mała powtórka z matematyki J. Proszę się z nim zapoznać i samodzielnie stworzyć arkusz według wzoru.

Tworzenie tabel i wykresów

Proszę również w oparciu o ten arkusz wykonać zadanie polegające na wprowadzeniu do niego zadanego równania: Zadanie nr 4. Wyniki proszę przesłać na mój adres Maciej.Czakanski@sltzn.katowice.pl lub udostępnić mi przez OneDrive w terminie tygodnia od dnia w którym macie ze mną informatykę.

Nadal oczekuję zaległych prac.

 

15.04.2020.

Otrzymałem informację, że na stronie https://www.pluralsight.com/ istnieje w kwietniu możliwość darmowego udziału w internetowych kursach dotyczących wielu dziedzin, w tym miedzy innymi pakietu MS Office (propozycje pojawiają się po wpisaniu „Office” w opcji szukaj), rozwoju oprogramowania czy tworzenia stron internetowych Niestety, kursy są w języku angielskim i bezpłatne jedynie do końca miesiąca. Zainteresowanych zapraszam do udziału.

 

2.04.2020.

Tym razem bez zadania domowego na ocenę. Omówimy tworzenie tzw. korespondencji seryjnej. Niestety, nie jest ono możliwe z poziomu Office 365 dołączonego do waszych kont mailowych. Wymaga zastosowania wersji komercyjnej Worda. Być może taką opcją dysponują też pakiety biurowe oparte na licencjach freeware. Jeśli takową posiadacie, prosiłbym o przetestowanie korespondencji seryjnej w oparciu o zamieszczoną instrukcję. Jeśli nie, prosiłbym jedynie o zapoznanie się z instrukcją.

Zadanie nr 3 – Korespondencja seryjna

Uwaga! Dodałem film pokazujący jak można zrealizować korespondencję seryjną. W razie problemów z odtwarzaniem proszę o kontakt, w miarę możliwości postaram się coś poprawić.

Korespondencja seryjna – film.

Odbierając zadanie nr 2 widzę, że wielu z Was sprawia problem właściwe wypozycjonowanie wykresu. Przypominam, że z tabel wynika, iż jest to wykres parametrów A i B w funkcji numeru danych. To oznacza, że wykres powinien składać się z dwu charakterystyk po 10 punktów każda. Wielu przysyła mi 10 charakterystyk po 3 punkty, co jest absurdem. Przypominam, że aby uzyskać właściwy wykres z poziomej tabeli pod Office 365 dołączonego do konta mailowego, należy po jego wygenerowaniu jako wykres, kliknąć na nim i w menu wybrać Narzędzia wykresów – Wykres. Potem po lewej stronie ekranu wybrać Przełącz wiersz/kolumnę i wykres przyjmie pożądany kształt.

 

26.03.2020.

Zamieszczam zadanie nr 2.

Proszę o pobranie go, wykonanie pracy zgodnie z zapisaną instrukcja a następnie przesłanie na mój adres: Maciej.Czakanski@sltzn.katowice.pl

Czas na rozwiązanie zadania – tydzień liczony od dnia, w którym odbywają się zajęcia z informatyki, począwszy od 26 marca.

Zadanie nr 2

 

18.03.2020.

Zadanie nr 1 – treść

Zadanie nr 1 - plik